Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Samtal med chefen..

Publicerad 2014-12-15 09:36:00 i Tankar

Om allt i allmänhet, och vissa saker i synnerhet.
 
Det är mycket nu. Och har varit under en lång period.
 
Både på jobbet och hemma.
 
Jag måste komma tidigare när jag kan, då jag får vara på olika ställen, utanför jobbet med barn och mig själv.
 
Jag får inte ihop det om jag inte jobbar. Och det går knappt inte ihop då heller..
 
Därför måste jag jobba ännu mer,  när jag kan.
 
Vilket gör att jag går upp 04:30 varannan vecka. För att vara på jobbet kl 7 (tar 1½ timma att komma till jobbet nästan)
Och jobbar till 17. Och är hemma 18:40. Om jag inte ska handla eller göra ngt innan hemkomst.
 
Chefen nöjd och glad. Men det var "vissa" av mina kollegor, som tyckte att jag var lite dåligt  på att ta kritik.
 
...
 
Mmm så är det nog. När man nästan ½ sitt liv varit utsatt för kritik. Att anses göra "fel".. eller inte enligt boken.
Men det går ändå.
 
Och så tycker "folk" att jag är lite kort i tonen. Det är det som kommer fram.
Inte att jag går runt och hälsar på alla varje morgon, för att alla ska bli sedda och iaf ngn "sett" en den dagen.
 
Att jag ler och är tillmötesgående.
 
Det som händer är att x antal personer pratar aldrig med mig (eller knappt ngn annan heller)... på veckor och ibland månader... och det man sen hör, är ett långt mail med "åsikter".
 
Då lackar jag. Jag har jobbat här under låååång tid, och det har aldrig varit några problem tidigare.
 
Att få konstruktiv kritik är jag för... Men jag ogillar skarpt att man går till min chef med sina åsikter..
Jag är inte farlig. Man kan säga saker till mig.
 
Men jag blir oxå lack.
 
Jag har haft det så JÄVLA jobbigt under många år..
Och låter det aldrig gå ut över min kollegor.. Men jag blir ledsen.
Jag bär detta med min varje dag.
 
Att jag tex inte har träffat mitt barn på över ½ år...
Hur många har det så? Ingen. Dom kommer hem till sina familjer. HELA sina familjer.
 
Ingen jävel frågar hur det är. Hur det går.
I N G E N...
 
Då tystnar jag hellre. Då skiter jag i att försöka sprida glädje, till ingen nytta. Om jag bara får skit tillbaka..
 
Jag tröttnar oxå...
 
Jävla muppar...Empati för i helvete. Empati...
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-12-15 15:15:00

Tufft för dig med strul på jobbet; du har ju mer än nog av det privat. Människors agerande är svårt att förstå. Brist på medmännsklighet beror ibland på okunskap, ibland på rädsla för svar eller att säga fel. Men oftast är tystnad ett större fel.Din situation är outhärdlig i tanken, hur det är att vara mitt i det går nog inte att föreställa sig.
Se guldkornen som finns, försök bortse från gråstenarna som sårar och är energitjuvar. Kram C

Svar: Tack 💜 jag gör vad jag kan.
Väljer dom som stärker isf "bakomryggentyckarna"
Mamman

Postat av: Mormor Lena

Publicerad 2014-12-15 16:04:31

Kära Jenny,
som om du inte har nog med ditt elände i det privata. Jag utgår ifrån att chefen inte villa tala vilka "folk" är. Visst är det konstigt att man ska kunna förtala någon inför chefen, men den "anklagade" får aldrig en chans att bemöta kritiken. En chef med råg i ryggen säger till skvallerbyttan att framföra sina åsikter direkt till personen ifråga. Tycker jag. Får man inte veta varifrån det kommer så slutar det med att man tittar snett på alla. Jag tycker också att fantastiskt att du överhuvudtaget orkar att jobba. Många kramar till Dig!

Svar: Tack💜
Hon borde revidera sin roll lite & göra det hon borde. Det håller jag med om..
Kram
Mamman

Postat av: Mormor Lena

Publicerad 2014-12-15 16:05:54

villa tala = vill tala om :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-12-16 09:49:01

Fy! Finner inga ord. Inte skall du behöva ta skit på jobbet också! Kram Puyret

Svar: Ja. Man blir helstekt..
Mamman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela