Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Soc återkopplade..

Publicerad 2014-10-30 15:43:45 i Socialtjänsten

Soc hade pratat med x. 

Han är positiv (jojo) till att inleda ngt på SÄ för dottern och mig. 

-Så vi kan närma oss varann.

(Allt känns otroligt konstlat, då vi inte är några främlingar. Hon är ju MITT BARN)

Iaf.

Under samtalet hör dottern, att x pratar med Soc (hon har dålig erfarenhet av dom iom allt kaos som varit) 

Och hon får ett utbrott. Dom måste avsluta samtalet.

Idag har dom (x&Soc) hörts igen. 

Soc fick dotterns mail, så hon kan presentera sig. Och höra m henne, om hon vill t SÄ..

Efter ett ev ja, så kontaktar Soc SÄ för en samtalsinsats..

Ingen tillbakablick. Inget bakåt alls. Bara framåt..

Bara att vänta och se igen...

Nåt är väl bättre än inget. 
Men vi är inte där ännu...

Kommentarer

Postat av: Minksy

Publicerad 2014-10-30 17:47:19

Jag blir så frustrerad att jag har lust att skrika.

Pappan, en psykopat, vilket soc o FR vet om, behåller ett barn i snart 5 mån, när det finns ett domstolsbeslut på gemensam vårdnad och varannan veckaboende.

Och INGEN kan nu göra något?!?!

Det är ju ett sjukt jvla lamt system!!!

Jag blir vansinnig!!

Svar: Det vill/blir jag oxå..
Så j-a galet!
Mamman

Postat av: Pyret

Publicerad 2014-10-30 19:33:57

Instämmer helt med Minksy!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela