Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Soc har svarat...

Publicerad 2014-11-12 18:55:49 i Allmänt

Hej J...

Jag är ledsen att vi inte lyckades motivera din dotter till insatsen, och att vi inte kan göra mer för er just nu. 
Det är viktigt att vi lyssnar på barn, och din dotter var tydlig i sitt nej. Alla öppenvårdsinsatser från socialtjänsten bygger på frivillighet, särskilt från barnens sida eftersom det är dem insatsen gäller. Dock tänker jag att det kanske framöver kan vara så att hon ändrar sig, eftersom hon till en början kunde tänka sig att testa insatsen. I takt med att hon blir äldre kanske hon också kommer tänka annorlunda. Jag skrev till N att erbjudandet står kvar om hon ändrar sig, så förhoppningsvis har detta åtminstone sått ett frö hos henne. Det du kan göra är att fortsätta att finnas där för henne på alla tänkbara sätt. 

Både kring N och dina andra barn. Om du är orolig för deras utveckling är du som vårdnadshavare skyldig att skydda dem. Om du bedömer att barnen inte kan vara hos sin pappa eller likande måste du ta frågan till tingsrätten. Alla frågor som rör vårdnad, boende och umgänge är familjerättens område, så jag får hänvisa dig dit för den typen av frågor. 

Vänligen

Xx xx
Socialsekreterare



Kommentarer

Postat av: CAr

Publicerad 2014-11-15 17:06:53

Vad svårt detta med frivillighet och barnets bästa är, när barnet i förstår vad som är bäst för det. Vilka svåra beslut du ställs inför hela tiden. Karm från mig.

Svar: Jag får hoppas och tro att med tiden kommer oxå hennes medvetenhet bli starkare. Och kanske kanske finns jag med i hennes tankar då...
Mamman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela