Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Tydligen har Soc fått tag i X...

Publicerad 2014-10-29 14:03:00 i Barnen

För jag fick ett mail.
 
Inte från X, för han hör inte av sig alls.
Utan från dottern.
 
Det är hans strategi. Att vara tyst. Allt ansvar i det som kommuniceras ut, läggs på dottern.
 
Så att hon  "HELT agerar i egen sak" (observera hon är TOLV ÅR UNG).
 
I mailet från dottern framgår det iom att jag kontaktat Soc (för att få till ett möte på stället vi gått på samtal tidigare),
så är hennes och min kontakt tillbaka på ruta 1.. eller kanske ännu längre bort än så.
Att det helvetet hon genomgått, nu sätts igång igen.
 
- ja Soc skulle kontakta X för att förhöra sig om han gick med på det (som hennes vårdnadshavare)..
 
Hon skriver så högtravande att jag förstår att det är X som dikterat.
 
Mailet avslutas med...
 
"Jag hatar inte dig jag har bara tappat all förtroende och respekt för dig"...
 
Mitt barn.
Min lilla flicka.
Mitt hjärta...
 
Jag går sönder...
 

Kommentarer

Postat av: Pyret

Publicerad 2014-10-29 19:15:05

Jag mår illa! Så uppenbart styrd. Åh vad jag önskar att jag kunde göra något vettigt för dig!

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-10-30 18:50:40

Jag får ont i hjärtat av att läsa... Kan inte föreställa mig hur ont du har det. Soc plus alla andra instanser måste ju klart & tydligt se att det är en vuxens språk & inte en tonårings...frustrerande att de inte gör sitt jobb!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela