Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Lillebrors nya "mantra"...

Publicerad 2014-11-10 13:23:00 i Barnen

Ja, det är lyckligtvis inte så att han upprepar det hela tiden..
 
MEN han har vid ett par tre ggr sagt i helgen att "ni vill inte ha mig här"...
 
???
 
Det har vi INTE sagt.
Och anledningen till det är att det är så långt ifrån sanningen som det bara går.
 
Han är en del av vår familj.
En familj som är delvis minimerad rent fysiskt, då lillasystern är hos X.
 
Men att han inte är välkommen, och att han är oönskad.
Det är LÖGN.
 
Nu är jag väldigt oroligt för att detta är ngt X börjat implementara i honom, så att det blir hans sanning.
 
OAVSETT vad jag säger eller vad vi visar..
 
Det är så sorgligt. Att x inte alls drar sig för att använda barnen på detta viset.
 
Hur kan man ens komma på tanken, att säga så..
 
Typ att "mamma vill nog inte ha dig där, du har det nog mycket bättre här.."...
 
Usch, vad jag hatar när sådana tankar får fäste i mitt inre..
 
Det gör mig så ont...
 
& ja, jag HATAR OCH AVSKYR DEN DÄR J-A YNKRYGGEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela