Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Samtal från dotterns fröken -en väldig twist..

Publicerad 2014-11-20 08:06:00 i Barnen

Hade samtal med henne, med anledning av att jag skrev ett argt mail till skolan.
För efter mitt mail i augusti, har jag inte hört ett dugg från skolan.
 
Ingen kontakt alls (ny skola ny fröken) what so ever, trots att jag mailat och talat om lite hur vår/min situtation såg ut. Tyckte det var HÖGST anmärkningsvärt. Så jag mailade fröken OCH studierektorn igen, för att tala om att jag tyckte dom agerade fel. Genom att inte höra av sig alls.
 
Ingen förslag om möte, inga uppdateringar om hur det går för dottern, inga kallelser till föräldramöte. NADA.
 
Men hon ringde mig. Och efter att jag öst galla över henne, med all rätt tyckte hon, fick vi kontakt, och hade ett bra långt samtal.
 
Fröken fick vetskap i vissa delar, och framförallt ville jag att hon skulle veta att jag FINNS, men inte är så synlig just nu, då jag inte vill ställa till en scen för dottern i skolan.
 
Iaf.
 
Fröken sa att hon skulle prata med dottern DÅ (detta var väl förra eller förrförra veckan).
 
Hon skulle bara tala om att vi pratat med varann, och att jag hade frågat hur det gick för dottern i skolan mm.
 
Fröken gjorde detta, och återkopplade till mig.
 
Bra så.
 
Men så igår ringde hon igen. Fint tänkte jag. Lite efterlyst engagemang.
Men anledningen var en annan än sist.
 
När hon hade pratat med min dotter i skolan, hade barnet gått hem direkt till x och berättat detta för honom.
 
Och morgonen därpå, står denna otäcka varelse i skolan, med svart blick, och  sin läskiga uppenbarelse i frökens klassrum. Och är FLY FÖRBANNAD.
 
Han gapar och skriker.
Hävdar att hon inte kan skollagen (den kan väl han utan och innan, han som sagt sig ha både juridik, psykologi och franskakunskaper som bara är lögn)  att hon går mina ärenden och att han och dottern har tappat ALL respekt för henne (???)
Att jag och x har delad vårdnad om dottern, och jag har RÄTT till info. Den tanken kom inte i x väg...
 
Hon (fröken) vill inte vara i samma rum som honom, så dom går till rektorn.
Där fortsätter x att gala som en(den) galning han är ... Och vill där och då byta klass för dottern. Med omedelbar verkan.
 
?????
 
Sen "sjukanmäler" han henne och dom går hem...
 
Alltså
1) Fan vilken jävla galning han är
2) Bra att dom får se hans rätta jag
3) Nu återstår det att se vad som händer. För fröken har kommit på "andra tankar".. och kommer ev agera på detta.. (hon frågade efter Soc-kontakten jag haft......)
 
(dom kommer inte godkänna ett klassbyte "mitt i" terminen... och vad skulle det hjälpa? Han har redan gjort bort sig, och jag har fortfarande rätt till att få info från skolan)
 
- en av anledningarna till att dottern bytte skolan från 5an till 6an, medans nästan hela hennes klass stannade kvar på förra skolan (det var valfritt), var att han x och dottern skulle "börja på ny skolkula".. då det var många lärare i förra skolan som visste vad han går för. Och om det är ngn/ngt han inte gillar, så ska det bort ur hans liv..
 
Därav skolbytet. Att nu han kommer dit och gör bort sig, och får ta konsekvenserna av att folk som jobbar där, sett honom, hört honom och inte är dumma i huvudet.. Det är bara rätt åt honom.
 
- att han sen står och väntar varje dag utanför skolan på dottern (och har gjort med den stora dottern tidigare) är ngt som lärarna ser som "sjukt"... Ingen annan vuxen gör så. Förutom ev ngn pappa som inte godkänner att hans dotter dejtar ngn "opassande" som fröken sa..
 
JÄVLA SPÅNHUVVE!
 
Fortsättning följer...

Kommentarer

Postat av: Pyret

Publicerad 2014-11-20 19:58:25

Fy vad han är obehaglig! När är det nog?

Svar: Aldrig verkar det som... Tyvärr!
Mamman

Postat av: Minks

Publicerad 2014-11-23 18:53:21

Så jävla skönt att de fick se!!! Idiooooot!!
Må han binda törneris till sitt arsle!!

Svar: Ja. Han är inte helt smart i sitt framträdande. Frustrerad som förälder -visst. Men att gala som en tok, och haspla ur sig vad dom inte kan gällande Skollagen. Ren idioti. Vilket är ytterst synonymt med honom över lag!
Mamman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela