Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Det som inte ska hända.. händer..

Publicerad 2010-12-09 12:35:17 i Barnen

X är otroligt elak emot äldsta sonen.
På sin födelsedag (är han hos sin pappa)... -instängd på sitt rum.
HELA DAGEN.

Ingen firning. Troligen gör han någon "fel".. och får konsekvenser därefter.

Vem gör så, som har ett hjärta?

Sonens fd skola får veta detta, av lillebror.
Fröken ringer till mig. Mitt stora stöd på skolan.

Hon är rak. Ärlig. Och räds inte någon.

Dom kan inte låta bli att agera längre.
Dom samspråkar med varandra, och fröken ringer igen.

En anmälan till soc kommer att göras på pappan.

En början på slutet för hans lea metoder..

Men oxå en början på ett helvete.. som jag inte vet hur det kommer sluta.
Troligen något bra. Bara jag orkar under tiden.

Men jag MÅSTE orka.
Det är barnens framtid det gäller..

Det är deras själar som det trampas på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela