Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Gastar..

Publicerad 2010-12-22 12:54:30 i x-et -en psykopat

X ringer på min mobil. Okänt nummer står det.
Jag vet att det är han.
Jag svarar inte.

Då ringer det på min jobbtelefon.
Okänt nummer där oxå.
Trolige han.
Men det KAN vara en kund.

Svarar.

Det är han.
Hör hans obehagliga röst.

Kalla kårar på ryggen.

Han använder sin väna röst... till en början.
Jag är sansad.

Han gillar inte det. Blir stressad.
Ökar sitt tonläge.

Kommer in på dom dolda personangreppen han mailar till mig,
var och varanna gång jag får mail.
Om att jag är DUM, FUL, FET och LAT... bland annat.

Varpå han säger: Du tar allt så personligt...

???????
Säg vaddå?
Det ÄR JU personligt.

Vi hörs ALDRIG annat än vad det gäller barnen. Varför skulle vi.
Det är i dom mailen han skriver sådant..

Så det betyder att mailen är till mig.
Och det som står är menat till mig.. vem skulle det annars vara till?

Jag säger tydligen fel saker.

Han lägger på.
Lika bra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela