Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Mailkonversation mellan mig och x

Publicerad 2010-11-15 20:01:40 i x-et -en psykopat

Jag: På fredag går A (äldsta sonen)
till badhuset efter skolan, då hans förra klass ska bada.
Sen kommer han till dig. Det är väl några timmar dom är där antar jag.

X: Det är väl ngt som jag och inte du ska bestämma då det är min Fredag inte sant ?

Jag:  
Det är inte jag som bestämmer, utan A,  som vill gå på detta.
Och eftersom du troligen inte mailat och sagt att han kommer, så var det väl bra att jag gjorde det?

X: På dina veckor bestämmer du vart han går, på mina bestämmer jag, är det klart ? Det är ju inte direkt så att han gör det jag vill heller, typ tar hem läxböcker, sköter sin hygien el så. Varför ska jag då böja mig för vad han vill ? Så, på dina veckor kan han gå dit du tycker, på mina bestämmer jag vart han kan gå eller ej. Klart ?

Jag: Han kommer ju till dig kl. 17, så då kan han gå till badhuset innan dess.
Han duschar ju på gympan måndag och fredagar.
och hos dig på tisdagar och torsdagar när ni är på bandyn.. 
Tjejerna går ju dit du bestämmer på mina veckor. Med matcher och allt...
Om han inget gör, så är det fel.
Och vill han göra något, jag då får han inte.
 
Märkligt...

Han skrev en massa efter detta..
Men jag vill inte ge honom mer utrymme i denna bloggen just nu.

Han tyckte fö att jag var både DUM och LAT och skulle dra igen mitt pajhål..
- skiter i honom just nu..

ps. summa sumarum. Sonen får inte gå och bada... Bussig pappa!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela