Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Besök på soc

Publicerad 2011-02-26 19:15:25 i Barnen

Sonen och jag var på soc igår.

Vi träffade 2 tjejer fr. soc.
Den ena hade sonen träffat i måndags hos polisen, den andra har jag pratat med på telefon.

Sonen följde med hon fr. i måndags. Jag den andra.

Vi satt en timma var.

Hon antecknade så pennan glödde och frågade om allt.

Mig, x:et, barnen, familj, det social..

Det som händer nu, är att sonen INTE vill till sin pappa.
Soc rekommenderar att han INTE går till sin pappa.

Jag ok med det såklart.

Min soctjej frågade om jag kunde ta det med x:et.
Jag bad dom göra det. Han skulle annars tro att det var mitt "hittepå"...

Dom lovade ringa honom.

Skjutsar sonen till skolan.
Åker till jobbet.

Hinner bara dit, så ringer soctjejen upp igen (hon lovade återkoppla efter samtal med x).

Han hade börjat jiddra.
Frågade (såklart, det visste jag väl) om det var mitt påhitt...
Det sa soc att det INTE var. Det var deras val av åtgärd.

Han gick med på det.

Men han mailade mig såklart...
Verkar TOTALT väck ju. Som om han inte VET vad han gjort med sonen.
Det som gör att han inte vill till sin pappa.

Märklig man.
Då. Nu och kommer troligen alltid vara.

Nu är sonen hon mig iallafall...
Mysigt.

Han tittade på tv, och skrattadet högt.
Det händer inte så ofta.. tyvärr.

Pizza, godis, läsk och tv.
Jag Let´s Dance.
Han James Bond..

Han fick välja.. jag oxå ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela