Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Polisen ringer..

Publicerad 2011-02-21 18:53:59 i Barnen

Kl. 15:15 ringer min mobil.

"Hej, detta är från Polisen, Johanna heter jag. Är det xx (mitt namn), och du är mamma til xx xx xx & xx"

- Ja, det är ja, och ja det är mina barn.

.............

Barnen har varit hon Polisen idag.
Hämtade av en "förmyndare" eller vad hon kallade det
Och en BRA fröken var med från skolan.

Äldsta sonen först.
Hämtade med taxi till polisen.. samtal/förhör (eller vad dom nu har med barn)

Och sen tillbaka till skolan igen.

Sen samma vända med syskonen.

PolisJohanna kunde inget säga.
Hon fick inte.

Jag frågade lite. Hon kan som sagt var inget säga..
Men svarar att dom varit inne en och en.
Att fröken var med, men inte inne.

Att dom blivit filmade.

Nu är det bara att avvakta och se.

***************

Barnen berättar att dom varit iväg idag, när jag hämtar dom.

Äldsta sonen är tyst.
Vill inte prata.
Men säger att han BERÄTTADE...
-att pappan slagit honom.

Undra vad som händer?

Det är inte första ggn nämligen.
2007 var sonen där pga att pappan tagit hårt i honom.

Vi får se hur det blir.
Hur det går.

Jag känner mig ledsen.
Jätteledsen.

Varför måste mina barn behöva vara med om detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela