Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Hemligt nummer

Publicerad 2011-03-24 17:12:59 i Barnen

Väntar på bussen.
Då ringer mobilen.

"okänt nummer"

Det är från POLISEN... igen.

Döttrarna har varit på förhör där idag.
Hämtade i morse, men nu återbördade till skolan.

Samma fröken som vanligt var med.
Glad för det.

Den kvinnliga polisen som ringer är rar.
Hon får inte säga mer än hon gör.

Men när jag frågar lite annat, så svarar hon.

När vi pratat en stund säger hon:

"jag har sökt ditt x, men han svarade inte... så du behöver ju inte ringa honom om detta. Jag gör det"

*haha* -jag ringer ALDRIG honom.

Hon säger också: "det gick inte så bra sist. Han reagerade inte något positivt"...

(ler lite inombords... -skulle vilja sett honom då. Han blir otroligt frustrerad när han inte har koll. )

**

Känns sådär att barnen måste vara med om detta.
Men bra att det tas på allvar.

Min spontana känsla är dock att det kommer bli avskrivet.
Finns inga bevis (i form av blåmärken mm -denna gången)..

Men det återstår att se

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela