Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

X till soc

Publicerad 2011-03-08 21:37:23 i x-et -en psykopat

Funderar på detta med boendet för sonen.
Han är ju hos mig nu.
Och det känns bra.
Mycket bra.

Lugnt och harmoniskt.

Men jag vill få klarhet i saker och ting.

Har mailat alla möjliga ställen.
Advokat.
Familjerätten.
Socialen.

Dom svarar efter bästa förmåga.

Idag mailar jag min soc-kontakt.
Hon är bra.

Undrar om X har varit hos henne.
Han ska komma om några minuter svarar hon.

Oj.
Blir nervös åh hennes vägnar.
Vet hur han är.

Tar en halvtimma, sen ringer han.
Jag har varit och ätit lunch med min älskling.
Vill inte höra x röst.
Men har inget val.
Råkar dock klicka bort honom... men han ringer igen.

Han säger att han varit på soc.
Och att det är bestämt att sonen ska bo hos mig.
Permanent.

Poff. Bara sådär.

Sen kommer det... "men det har jag funderat på länge"...

Såklart.
ALLTING är ALLTID hans idéer.

Samma sak när jag ville skiljas och skickar in pappren.
Då var det hans idé kom han på..

Jojo..

Vi ska fixa till med barnbidraget, så jag får sonens del till mig.
Men det här med underhållsbidrag??....

Vi kanske inte behöver blanda in Försäkringskassan..
Utan lösa det vid sidan av.

Han har inte råd att betala.
Han betalade inte för sina 2 äldre barn heller när det begav sig.

Det som är mest beklämmande är hur en pappa kan "avsäga" sig sitt barn.
Bara sådär.

Ungefär som en rostig gammal cykel. -"du kan ta den".

Tror tyvärr att detta är början på slutet av vad x kommer bry sig om sonen.
Även om han är hans pappa, så skiter han i det..

Han är störd.
Helt störd.

''''''''''''''''''''

Frågar också lite lätt ang. sonen saker hos pappan.
Ska GODA VILJAN eller inte kicka in.

X säger att sonen inte har så mycke kläder där.
????? vad är det för pappafasoner?

& saker... jo nåt finns det väl. Men mycke har han delat med lillebror?
Så han får fråga honom om vad som är storebrors först.

Känner jag x rätt och också lillebror, så vill han ha allt om kan tänkas tillhöra storebror.

Så inget att hämta där... tyvärr.
Det är inte MIG det gäller.
Utan hans eget kött och blod.

Men nu är det som det är.

Ett nytt kapitel.
Ett utan en pappa som trampar på sin son själ varje dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela