Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Annorlunda möte på soc

Publicerad 2012-12-28 10:56:41 i Socialtjänsten

Idag var det andra träffen med psykologen.

Det var ett tomt ställe. Bara han och jag i stort sett.

Lämnade ifrån mig mitt ifyllda jätteformulär.
(567 "stämmer/stämmer ej"-frågor)

3 timmar uppsatta.
2 timmar och 15 minter tog det.

1/2 tiden var fortsättning på frågorna om mig (relationer, sex, arbetshistoria, barnen mm)

Och resten gick åt Rorschaks Test.
(Bläckplumpbilderna)

Känns lite "hittepåigt".
Men utökat. Sist jag gjorde det (runt 2000 fick man bara titta på bilderna och säga vad man såg...

Nu kändes det mer genomarbetat..

Och när vi var klara med det, frågade jag honom om hur tänket med det var.

& han förklarade. Kändes vetenskapligt genomtänkt!

När vi var färdiga, kände jag mig tillfreds.

Ser fram emot hans rapport..

11/1-13 är det dax för den.

Frågade (lite skrämd) om jag och x skulle sitta där tillsammans?

Han svarade:
"nej, jag har förstått att det inte är så lämpligt"

Ähhh, nä det är ju inte det..
Milt sagt!

Tack!!!

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-12-28 15:09:05

Jag ser Eiffeltornet, två blåa krabbor med löv i handen dom fläktar dom två rosa räkorna som uppenbarligen är kära i varann. Småkrypen och baggarna som håller i facklorna är nog av mindre betydelse.

Vad såg du i fmdenna bild?

Undrar vad creepy creepysson ser ...?!

Postat av: Minksy

Publicerad 2012-12-28 16:01:40

Nåt creepy!!

Postat av: Uhlrica

Publicerad 2012-12-28 21:27:06

Ser en stark kvinna på bilden. En som håller upp hela vardagen och som sprudlar i färg.

Postat av: Jag

Publicerad 2012-12-28 22:01:14

Jag såg Eiffeltornet.
Två blå krabbor.
En mustasch.
En bh (!?)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela