Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Kvinnojouren

Publicerad 2012-12-06 21:20:00 i Allmänt

Fick telnr till Kvinnojouren, av en medmänniska i skolan.

Tog ett år för mig att "suga på den karamellen".

Men jag har ringt. Och pratat.

Sen kom behovet igen..
& jag ringde.

Utan svar. Flera ggr.
Lämnade mitt mobilnr.

Ingen ringde.

Man tappar gnistan..
Om man kan kalla det så.

Det tar på psyket att ta "mod" till sig att ringa och blotta sin själ.

Att inte få svar då, känns nästan som ett svek.

Nåja.

Igår pratade jag med läraren på skolan, om just det...

Idag ringer Kvinnojouren upp mig.
Pga påtryckningar/uppmärksammande...
Det var ordföranden själv som ringde.

Även min älskade syster hade både mailat & ringt dom ang mig..

Det tog fart.

Hon började med att be om ursäkt. Mååånga gånger.
Hon är inte på plats varje vecka, på Kvinnojouren. Men ordförande..

Så hon var ilsk. Mot oengagemanget.

Men gullig mot mig.

I 45 min pratade vi.
Hon var så rar.

Kändes bra.

Hon erbjöd att vi skulle ses.
Lät bra.

Vi hörs igen.

Må-bra-känsla efter det samtalet.

(hjärtat som satt bredvid i bilen och hörde vad jag sa. Tyckte att jag var bra på att förklara/fokusera... -känns skönt. Lätt att bli känslomässigt rörig...)

Mailade min syster & tackade..

Även KJ tyckte min syster var fantastisk, med sitt engagemang


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela