Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Kvinnojouren & insikt

Publicerad 2012-12-22 09:17:03 i Allmänt

Hon ringde mig i veckan.
Som hon lovat. Det betyder mycket.

Först ett sms, som talade om att hon var sjuk. Men tänkte ringa dagen efter.
& undrade när det passade.

" närsom, sa jag. Sitter jag illa till, svarar jag inte"...

Hon ringde. Jag kunde prata.

Så skönt med vänliga människor.
Med råd och nya infallsvinklar.

Tacksam för känslan det ger!

Hon tyckte jag var stark!

Ibland så...
Men inte alltid.

Jag lät gladare än sist.

-det beror nog mest på att mitt trägna "arbete" att försöka i den mån det går, behålla lugnet och inte elda upp mig när kaoset är på ingång.

Samt att jag fått information som stärker.

På fler än ett sätt.

Och det ger om något ett mer inre lugn!

Fått input och känner att det blåser en lätt bris av medvind!

Jag suger åt mig positivitet när det kommer i min väg. Försöka tänka klart.

Att prata om insikter för att inte nå galenskap..

Vi ska höras igen. Jag fick ringa när jag ville. Men förhoppningsvis inte ;)

Jodå. För att få rådgivning, empati & påfyllning av medmänsklighet..

Kaoset & galenskapen kan gärna hålla sig borta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela