Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Ledsamt avslut

Publicerad 2012-12-31 18:34:49 i Familj

Dottern skulle komma på fm, efter en helg hos x.

Runt lunch messar jag, och frågar när hon kommer.

1 timma senare får jag svar.
Från x mobil, men från dottern.

Vad hon skriver är ren & skär elakhet.
Troligen dikterad av ondskan aka x.

Skriver vad jag känner. Om situationen. Om min förhoppning om framtiden.
Om vad mitt mammahjärta är fyllt av.

Får ett likadant svar igen.
Som skrivet av en maskin.

Ledsamt. Det tar.

Men jag måste tro att 2012's shittighet, kan läggas till handlingarna.

Må 2013 bringa medgång, lycka och hoppas innerligt att gidheten segrar...




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela