Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

På samma ställe som x

Publicerad 2012-12-11 22:18:15 i x-et -en psykopat

Möte med ett av barnen.
X var också där.

Hela hans närvaro gör stämningen creepy.

& när han öppnar truten vill jag mest försvinna.

På en microsekund är jag tillbaka i hans "våld"..

Sån ofrivillig inverkan har han på mig.

Han ljuger, förvränger, ändrar och förgör med bara några få ord.

Tonläget.
Rösten.
Blicken.
Uppsynen.

Allt är hemskt.

När han tar orden FET & GENERISKT i sin mun, tittar han föraktfullt på mig.

Han har noll självinsikt.
Noll empati.
Noll förmåga att rannsaka sig själv.

Troligen är det mesta ofördelaktiga i världen, mitt fel.

Jag håller en låg profil.
Han får inte den tillfredställelsen att se mig svag.

Men klumpen i halsen finns..
För att han finns.

Han äcklar mig!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela