Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Samtal från Socialtjänsten

Publicerad 2012-12-03 07:31:00 i Socialtjänsten

Min kontakt på Socialtjänsten ringde.
 
Dom hade varit i skolan och träffat lärare och rektor.
 
Hon ville checka av läget, och kolla om info skolan gett, även gått fram till mig.
 
-det hade det till viss del.
Men inte allt.
 
Och det hon sa var inte roligt...
 
Information dom gett, kommer innebära att deras (soc) utredning ska skyndas på, ändra karaktär.
Samt att hon ska prata med sin chef, om att endel information ska sekretessbeläggas
(!!) för vissas ögon.
 
(det gäller således inte mig, utan x)
 
Bra där.
Men också väldigt obehagligt.
 
Jag är dock väldigt "tacksam" att jag får information/uppdatering.
Och jag drar den slutsatsen att  jag ses som SUND, eftersom jag får just DEN informationen.
 
Men roligt, det är det icke...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela