Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Socialjouren

Publicerad 2012-12-22 21:20:25 i Barnen

Ikväll ringde min mobil.

Det var från Socialjouren.

???? Hann jag tänka.

Hon berättar att min äldsta dotter har ringt dit. När hon var iväg med x och lillasyster och julhandlade.

Och anmält mig!

1/2- timma senare ringer lillasyster dit också. Och vill anmäla min fästman.

Vad Socialjouren gör, är att ringa mig.
Efter att ha talat om det för äldsta barnet. Det tycker dottern hon ska.

Socjouren förhör sig om hur jag ställer mig till det som framkommit. Och jag berättar min syn på det hela.

Samt att soctjänsten/fr är inblandade.
Att jag har goda kontakter på soc.
Vad dom heter. Och lite snabbt hur läget ligger.

Jag frågar vad som händer, och vad hon tänkte..

Hon säger så:

" jag gör en rapport till Socialtjänsten. Mer blir det inte. Samtalen från dina barn var lite... fyrkantiga. Som om det som sas kom från annat håll"

& detta grundade hon mest på att först ringer barn 1... sen barn 2... Men 30 minuters mellanrum.

Från ett köpcenter, och som barn ha koll på vart man ska/kan ringa. Och vilket nummer det är...

.... jojo...

Mycket ska man höra innan örona faller av...



Kommentarer

Postat av: Minksy

Publicerad 2012-12-23 13:33:52

Fy fan vad patetisk han är!!

Och ändå bra att han e så korkad att han inte fattar att han tar spadtag till sin egen grav.

Herregud så dumt.

Och idiot som använder barnet på detta sättet :(

Postat av: Jag

Publicerad 2012-12-24 09:23:00

Det värsta är ju att barnen används i allt, som hans "redskap"..

Det är hemskt!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela