Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Advokaten

Publicerad 2012-11-17 10:46:13 i Advokaten

Han kom förbi idag.
Så jag fick tillfälle att prata med honom.

Dels fick han kopia på soc-anmälan.
(den är så bra och saklig.. -5 sidor lång)

Sen ville jag informera om Familjerättens hembesök.

Han konstaterade samma som jag.
Att det kan vara så att x gräver sin egen grav..

Men det får tiden utvisa.

Familjerättsmänniskan stannade i 45 minuter, berättade jag.

"då bildade hon sig en snabb uppfattning"
-sa advokaten..

(bra eller dåligt, återstår att se)

Frågade advokaten om ev råd.
Vad jag ska tänka på, säga och göra..

Han sa: "du sköter det utmärkt själv! "

*ler*

Jag vill tro att x faller på eget grepp.

Och att psykologutredningen kommer visa på hans personlighet.. Och att han visar sig vara totalt olämplig.

SEN börjar kampen med att få barnen till barn igen.

-Och inte en psykopats marionettliknande krigare...

Kommentarer

Postat av: Minksy

Publicerad 2012-11-18 16:32:41

Jag är så övertygad om att rättvisan kommer segra!!
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela