Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Agg

Publicerad 2012-11-19 22:09:44 i Barnen

Dax för ett av barnen att komma hem, efter en helg hos x.

Hon ringer.
Ilsken (som alltid nuförtiden)..

Hon undrar när jag kommer hem?

Om en 1/2-timme berättar jag.
Fel. Fel. Fel..

Varför jag kommer hem tidigare när dom andra också är här.

Att det kommit in en anmälan på x.

Att jag ljuger.

Att jag inte var ngt att vara stolt över.

Arg, ilsk, fientlig & arrogant.

Hon ska inte äta.
Hon ska inget... Mer än vara arg..

Hennes språk är nästan skrattretande (tyvärr...)

Jag "kunde väl ta tummen ur häcken och laga något som gick att äta"...

-när jag inte svarar säger hon:

"blev det pinsamt nu"...

När hon gått på i 120, och jag kände att det räckte..

Säger hon:
"har du vaknat på fel sida"...

... Jag la på luren.

(då har hon ringt upp 5 ggr redan, bara för att vara otrevlig)

När jag kommer hem, är det tyst.
Hon har gått.

... Igen!

Kommentarer

Postat av: Minksy

Publicerad 2012-11-20 15:44:44

Nästan så man undrar om han dikterar åt henne??
Bra att du visar att detta Inte är ok. Och att du inte låter henne dig dit Han vill, att Tjafsa tillbaka.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela