Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Aldrig att förglömma

Publicerad 2012-11-07 07:30:00 i x-et -en psykopat

Eftersom du inte längre lever tillsammans med psykopaten, finns risken att du inte längre får se hans sanna jag, utan bara hans falska yta.

Han kan försäkra dig om att han har förändrats, att han behandlar ditt barn väl, att han har blivit en mer ansvarstagande förälder, att han visar ditt barn respekt, osv.

Han kan periodvis, särskilt om ni har haft en dispyt om något gällande ert barn, uppträda som en exemplarisk förälder utåt sett.

Ditt barn kanske till och med säger att hans/hennes pappa är jättesnäll och bra.
Förmodligen försöker han köpa ditt barns kärlek med prylar, eftersom han tror att det är så man visar kärlek och omtanke.

Men jag kan försäkra dig om att om din före detta partner är psykopat så har han INTE förändrats.

Han kan inte förändras.
Han kommer aldrig att få ett normalt beteende.

Allt han säger och gör för att bevisa för dig att han har blivit en bättre människa är bara yta. Han manipulerar dig, och han är bra på det.

...gäller bara att hålla fokus, när det är turbulent på alla håll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela