Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

En vanlig, ovanlig dag

Publicerad 2012-11-24 23:39:54 i Barnen

Gårdagen var rätt ok.
Det tyckte inte yngsta dottern.

Maten var skit... Hon gick.
Ja, det behövs inte mycket.

MEN dom andra stannade, och vi hade det mysigt.

Men idag var det en ovanligt vanlig dag.

Dottern kom tillbaka på fm.
Inte ett ord om ngt.
Bara sur.

Bestämt mig för att negligera DET beteendet. Inte henne...

Och resten av dagen då?

Jo vi har haft ett lugn!!

Inget obehag. Alls!

Jag har bäddat rent alla sängar. Och det sågs med tacksamhet..

-det värmer. Det kunde lika gärna varit tvärt om.

Vi har ätit tillsammans.

Sett på tv.

Tjejerna skjutsade jag t affären, och dom handlade det som saknades t tacosen.

Jag & äldsta tjejen fixade maten.

Killarna & yngsta dottern har sett på två Harry Potterfilmer.

Medans vi har sett på
"Så mycke bättre".. Och sen film..

Innan läggdags duschade alla (skönt i nybäddad säng) -utom yngsta dottern.

Inte pga trots.. Utan för att hin somnade på golvet till filmen *ler*

En skön dag..

Och hoppet tänds..

Kommentarer

Postat av: Minksy

Publicerad 2012-11-25 00:26:35

Blir så glad för er allas skull!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela