Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Familjerätten på hembesök

Publicerad 2012-11-14 18:42:00 i Familjerätten

Så hade dagen kommit, för konsulten/handläggaren (ja uppdraget är lagt på entreprenad) från Familjerätten som skulle göra hembesök.

Det var inte helt enkelt innan, om man så säger.

Frågade barnen vad vi skulle bjuda på för fika?

-MUTA menar du, blev svaret häromdagen.

(75%barn var det som hade den åsikten)

FJÄSK var ordet idag...

Nåja.
Det blev chokladbollar & pepparkakor (kanske ngn som kunde bli lite snällare?)

Tjejerna eldade upp sig rejält innan.
(yngsta dottern hade sällskap med x hem. Dom lyckas tydligen alltid sammanföras av en "slump"...)

Nu skulle det ske.

Det stora avslöjandet.
Hur FRUKTANSVÄRD deras mamma är.
Dom klargjorde för mig att dom skulle prata med henne ENSKILT!

Jag lät dom vara. Sa visst, gör det.

Klumpen i min magen kunde dock ingen se..
Men den fanns där.
Inte pga rädsla för vad dom skulle säga.
Utan pga hur dom är. Deras blickar. Deras ton.

Påminner väldigt mycket om ngn otäck individ jag känner till...

Hemska!!!

Hon kom.
Hälsade på alla.
Hon tittade runt i hemmet.

& sen fikade vi FJÄSKET (!) -smakade tydligen bra..

Hon pratade m barnen. Jag höll väldigt låg profil.

Hon skulle just förklara varför hon kommit, men yngsta dottern förekom henne, och sa att det var pga anmälan som kommit in till soc..

-förvirrande detta.

Det är det ju inte då. Utan på grund av den pågående vårdnadstvisten..

Nåja, hon fick träffa barnen, se hur vi bor och chilla lite..

Egentligen var det inte tid för att tala ENSKILT, men tjejerna ville berätta för henne hur dum jag är.

Sanningen skulle fram..
NU!!

Dom pratade med henne.
Först dom två.
Sen den yngsta själv.

Jag hör inte vad dom säger. Lyssnar inte heller.

Lite köks& toatitt, sen var det över.
45 min stannade hon.

Jag följde henne t dörren.

Vi chitt-chattar lite. Jag frågar om tidsramarna för saker och ting.
Samt att hon ska läsa det socialtjänsten har!

-hon lovar göra det snarast.

När hon går, säger hon en sista sak:
"det är inte ett barns språk det där"....

Hahaha!!
-det känns f-n gott i själen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela