Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

"Favoriten konsekvent"

Publicerad 2012-11-10 13:33:00 i Barnen

Ett av barnen har alltid favoriserats av x.

Oklart varför.

Det som dock nu hänt, är att h´n sen det uppdagats att en anmälan inkommit t soc, på x..

Bestämt sig för att avsky allt här. Samt starta en egen protest.
Genom att inte äta eller sova.

-det går sådär..

Men igår satt h'n i vardagsrummets mörker, när alla lagt sig.

Jag lät det gå en bra stund (svårt att bara negligera protesten)..

Vid midnatt satte jag stopp.

Strunta i att sova då.
Men protestera i sängen iaf.

... i morse tidigt var jag på toa.
Tittade in till barnet.
Vaken!

Släckte sänglampan, och tände fönsterlampan.

Gick och la mig.

Vid frukost, skulle h'n inte äta.

Men hade en kravlista på aktiviteter vi borde göra...

Skulle. Inte. Tro. Det.

Med det humöret premieras man icke här.

H'n åt..

....

Dom 2 andra som var hos x när han fick infot från soc, är oberörda.

Bra så!

Kunde bli upplopp annars.

Och yngsta barnet, frågade tom om inte min särbo (det är han som gjort anmälan) kunde komma hit och hjälpa dom med att byta grafikkort i datorn..

-bra där!!

Troligen kommer det bli annorlunda när x läst anmälan (lång och saklig)..

& kan implementera sina åsikter, skitsnack och Junk på barnen..

Men det lär vi märka..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela