Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Kontakt med Socialtjänsten

Publicerad 2012-11-20 12:28:01 i Socialtjänsten

Min kontakt på Soc har bett mig återkoppla.
 
Om sådant som händer och sker.
 
Idag skickade jag en lite resumé från veckan som varit.
 
Inget mer med det.
 
Fick vändande svar:
 
" Hej!
 
Jag har pratat med henne från familjerätten.
Vi kommer att göra separata utredningar såklart, men hålla regelbunden kontakt och stämma av.
 
Som jag uppfattade det kommer hennes utredning att bli ganska omfattande.
 
Från vår sida har vi bokat in möten med skolan.
Rektorn uppgav att de hade mycket att säga om barnen, och att de arbetade mycket med dem.
 
Jag har efterfrågat så många berörda parter som möjligt, och jag tror att de flesta kommer med.
Jag har ännu inte fått tag på XXXskolan, men jobbar på det"
 
Med Vänliga Hälsningar 
XX XX
 
**
 
Jag hoppas sååå att detta blir "en gång för alla", och sen kan livet gå vidare.
Oavsett hur det ser ut..

Kommentarer

Postat av: Minksy

Publicerad 2012-11-20 15:46:30

Alla mina två hårt hållna tummar!!!

Postat av: P

Publicerad 2012-11-20 16:05:57

Åhhh,,det måste gå vägen nu...Hoppas de kontaktar alla som har något viktigt att delge.Kram

Postat av: Uhlrica

Publicerad 2012-11-21 15:18:35

Håller tummar och tår!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela