Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Möte med Socialtjänsten...

Publicerad 2012-11-01 07:02:00 i Socialtjänsten

På förekommen anledning, av att det kommit in en anmälan till Socialtjänsten,
 
(känt av mig, då jag känner den som anmält väl.. och vet att det är av omsorg.
Vilket jag uppskattar innerligt, i denna utsatta situationen)
 
...var vi på "föreberedande samtal" igår.
 
Detta för att bena ut anmälan, ge mer information och svara på Socialtjänstens frågor.
 
I 2½ timma var vi där.
 
Jag hade med mig div uppgifter, som dom fick. Både skriftliga och bildliga.
 
Dom avslutade det hela med att dom KOMMER inleda utredning.
 
På vilka barn, eller på vilket sätt, måst dom bestämma.
 
Men utredning blir det.
 
Anmälan kommer delges x, och han har rätt att läsa den.
Samt att då oxå veta vem den kommer ifrån.
 
Anmälaren, frågade mig om det kunde föreligga hot efter detta.
 
Det kan jag omöjligt svara på.
 
Men min magkänsla säger NEJ.
 
x är en feg krake. Som tror att han kan skrämmas genom sitt blick, ofördelaktiga uppsyn, sitt sätt och hur han ser ut (ser skrämmande ut för omgivningen)... -men är en riktigt pajas så länge han inte har makt.
 
Och makt får man genom dom som är svaga. Bland annat oskyldiga barn.
 
Att det är hans egna, som han använder i frontlinjen.. det gör inte honom något.
 
Så nu är det bara att avvakta Socialsekreterarens samtal.
Sen böjar vi om igen..
 
Det är för DJÄVLIGT ärligt talat.
 
Men det finns inget annat val.
 
**
 
Kände mig helt matt när vi gick därifrån. Det är väldigt jobbigt psykiskt.
Men för barnens skull... detta är för barnens skull.
 
Deras framtid.
Deras själar.
Deras liv.

Kommentarer

Postat av: P

Publicerad 2012-11-01 16:19:49

Oj,oj oj.....Du måste vara stark,men jag förstår att det kan kännas tröstlöst..Blir så ledsen,det är barn det handlar om...Kram

Postat av: Uhlrica

Publicerad 2012-11-02 20:15:02

Dina barn har världens bästa mamma som aldrig ger upp.
Styrkekramar

Postat av: M

Publicerad 2012-11-02 20:59:14

Jag tänker så mkt på dig.

Finns alltid här!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela