Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Bråk och försvinnande

Publicerad 2012-10-13 18:13:08 i Barnen

Jag har en familjesituation, som är väldigt rörig.

Ett av barnen har ALLTID favoriserats av pappan.

-oklart hur det ens är möjligt (i min värd).

Han knyter an till barnen på väldigt märkligt sätt.

Osunt och äcklande.

Han messar med ett av barnen väääldigt mycket.
Och h*n med honom.

Språket barnet använder blir en direkt kopia på hans språk.

Otäckt.
Elakt.
Skrivs för att såra.

Får sms fr barnet.
Fodrande. Elakt. Oacceptabelt.

När jag kommer hem fr jobbet, tar jag mobilen.
För att markera.

Det tar hus i helvete.

Gap, skrik, kastar saker, oförskämdheter.

Men jag ger mig inte.

Barnet somnar i vredesmod.

(hemtelefonen finns att ringa på om det är så)

På morgonen är humöret detsamma.
Helt galet.

H*n ska ha mobilen.
Annars går h*n inte till skolan???

Jag ger mobilen.
(utan batteriet)

Kommer iväg.
Sent.
Bråttom.
Släpper av en ilsken unge.
Springer t tåget.
Ringer fritids om vad dom har att vänta..

Går 5 min, fritids ringer upp.
Inget barn har kommit.
Inget barn syns till..

Måste gå av tåget.
Åka tillbaka.
Leta.

Fritidsfröken går och letar.

H*n syns inte till.

Messar x.
Att h*n nog är på väg.

Får ett mess. Barnet anlänt. Lämnas i skolan.

Jag har samtal m fritids.
Dom berättar saker dom sett för mig.

Jag ber dom ta det med rektorn.

(den rektorn som ovilligt gör det som måste göras när det bränns. Tog många vändor innan det gick en anmälan fr skilan på x sist. Som föranledde en utredning på samtliga barn fr socialtjänsten. Och som fick div konsekvenser)

Dom vill att jag tar det m rektorn.

??

Hur kan deras observationer, bli mitt ansvar?

Pratar m barnets (nya) fröken. Ger viss information.

Åker hem. Gråter.
Messar jobbet.

Kan inte komma idag.

Pratar med min kloka syster.
Hon mailar en länk och pratar med sin vän som är psykolog.

Mailar fritidsfröknarna.
Mailar rektorn - inga frågor, utan ett uppmaning.
Bifogar länken jag gick av min syster.

Nu är det bara att vänta och se..
Händer inget anmäler jag skolan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela