Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Konsekvenser

Publicerad 2012-10-29 15:25:48 i Barnen

Efter barnets beteende & hot, drog jag in på något som "känns".

Spelandet.

Det är ett språk h*n förstår.

& som är väldigt, väldigt störigt att vara utan.

Vilket dock innebär att hela lugnet rubbas i hemmet.

Det finns iom detta INGET att göra.
What so ever!

Får en tjatig, gnällig, rastlös & bekymmersam unge.

Bra!
Jättebra!

Men det ledde idag tyvärr, till nytt vredesutbrott.

Vi hittade ett gammalt Game Boy.

Det fick h*n inte heller spela på.

Jag tog det.

Fick en spelkonsoll slängd på mig.
Och en ljuslykta på bordet rök..

& så tjöts det efter pappa.
& ringdes..

-utan svar.

(jag hade sett x tidigare idag på håll, så jag förstod att han inte var hemma)

Barnet gick. Först utan jacka.
Jag gick efter... med jackan.

Men jag VET att jag gör tätt.

Ett sådant beteende kan inte uppmuntras.
Alls!!

Dock meddelade jag x om barnets tanke.

Fick ett jävla svar. Han ska framstå som en "hyvens kille"..
Det är han inte.

Han är en DJÄVUL!!!

Men som sagt. Han var inte hemma.

Bara ut att leta efter barnet.

Orolig.

X trappuppgång och lite andra ställen.
Tog bilen t centrum.

Det ösregnar och blåser sidledes.

Ser barnet.
H*n är som vanligt (?!)

Vi handlar fika och åker hem.

Pratar om vad som hänt.

Med tanke på att jag tror att barnet har ADHD, men inte kan utredas just nu..

Så är det svårt med återkoppling till det som just hänt.

H*n är helt oförstående.
Som om det aldrig hänt??






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela