Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Så jävla typiskt

Publicerad 2012-10-15 07:09:06 i Allmänt

Innebandymatch för ett av barnet.

Det yngre fick följa med.

(innebandyn ombesörjs av x, och jag har blivit tilldagd att jag inte får komma dit el bry mig, då jag inte betalar ngt..
-att jag sen åker på saker/resor m barnen, vetlar ingen komma ihåg. El förstå att det kostar)

När det är slut, messas det fr x mobil.

Att dom stannar hos honom?

Jag säger nej.

Mess fram och tillbaka.
Samtal fram och tillbaka.

Jag säger konsekvent nej.

Dom kommer inte.

Och inte en gång här x av sig, utan han skickar ut barnet i skottlinjen.

Helt enligt hans metoder, att använda barnen som sina "soldater"..

***
Med tanke på att inte barnen kom igår, så ringde jag fritids nu och sa att x kommer m dom.

Fritidsfröken som svarade, -och var den jag pratade m i fredags, sa att hon tänkt på mig hela helgen.

Men inte hunnit svara på mitt mail,

MEN "eftersom inget är klart, observerar vi och skriver upp" ?????

Ursäkta?
Va?

Ska bli spännande att se vad/om rektorn svarar..

Blir ilsk!

OBSERVERA????
Det här med anmälningsplikt fr skolan?
-det verkar inte funka..

Fan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela