Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Som att ha x hemma hos oss..

Publicerad 2012-10-23 10:51:00 i Barnen

Barnet har varit hos x i helgen.
 
När h'n kommer åter, är det en ilsken unge jag möter.
 
Allt jag gör är fel, fel, fel.
 
H'n ska inte äta.
Går till x (jag har inte hunnit hem fr. jobbet ännu).
 
H'n äter där. -för min mat kan man inte äta.
 
Mantarat fortsätter.
Allt jag köpt, tagit i, tittat på eller lagat är näst intill pestsmittat.
 
Helt plötsligt är h'n tillbaka. Från x.
 
Förstår inte "varför" (h'n är ju såklart mer än välkommen hem, men med tanke på hur fel jag är, och hur illa h'n tycks tycka om mig, så förvånar det mig att h'n är åter.)
 
Vi äter hamburgare. Hemmagjorda. Dricker läsk, har mysigt. H'n surar på rummet.
Jag VET att det tar.. men h'n är konsekvent.
 
H'n vägrar sova.. låter bli barnet. H'n somnar. Jag tar av jeansen, stoppar om, pussar godnatt, viska "jag älskar dig".
 
Man kan blir hur ilsk som helst. INNUTI.. men det hjälper inte. H'n är inte elak eller ond.
 
Nej det är x som projeceras i barnet.
 
Det är som att ha x hemma hos oss.
 
Hemskt. Men jag jobbar på att späda ut honom mer och mer... förr eller senare, är han borta.
Märks inte mer.
 
Men det tar tid. Tid det får ta. Men det är inte angenämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela