Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Mailsvar från Familjerätten

Publicerad 2013-04-03 16:06:00 i Familjerätten

(Mailet kommer lite längre ner)

-jag har inte velat kontakta FR "i onödan", för att inte verka inställsam & fjäskig.
Utan helt enkelt låta FR göra sitt jobb, gällande Vårdnads/boende & umgängesutredningen, med de uppgifter dom själva samlat in fr Soc, lärare, barnen mm.

Därför kändes det lite läskigt, att maila FR -på Socialtjänstens uppmaning igår.

Men så blev det iaf.

Mest för att jag hade sms-konversationer mellan mig & x.
Samt mig & barnen att bifoga.

Kändes mer "svart på vitt", i stället för bara mina ord & reflektioner.

... Idag fick jag svar:


"Hej Xx (mitt namn)
Läget är bekymmersamt.

Det är bra att jag får informationen så att det finns med i utredningen.

X (äldsta sonen) är välkommen för samtal med mig till familjerätten torsdagen den xx april kl 15.15.

De andra barnen kommer då med pappan antar jag?

Jag ser till att de har åkt innan, för säkerhetsskull kan du ringa till mig innan ni kommer in för att stämma av att de har kommit iväg"

Mvh
xx (FR)

**

Detta mailet kändes hoppfullt.

OCH jag gläds åt empatin, med att jag & sonen inte behöver "stöta ihop" med x i korridorerna där.

Det betyder mycket!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela