Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Nytt mail skickat

Publicerad 2013-04-14 19:27:00 i Familjerätten

Både till FR och Soc.
-skickade t min advokat också.
Som info.

***
(Kallar barnen 2, 3 & 4 för enkelheten)


Hade vi inte kommit så långt i processen..... hade jag anmält x till polisen.
För egenmäktighet med barn.

**

I fredags skulle barnen (2 & 4) komma till mig.
3 skulle varit hos mig hela veckan, men det var hon ju inte tyvärr.

Det enda jag hört av henne, är dom dagliga samtalen, där hon säger samma
sak:
"jag vill inte vara hos dig. jag vill inte bo hos dig. jag mår inte bra hos dig"
Och sen lägger hon på.

Men för ett bra tag sen, meddelade/frågade 2 mig, att hon fick åka på innebandycup
denna helgen, vilket var helt ok såklart.

4 kom. Men inte 3
Messade x, och frågade vart hon var. Utan svar.
Skickade igen, och fick då svar från x mobil -från 3 (ordagrant):

"Hej det är 3, jag vill inte vara hos dig eller bo hos dig är det inte från fyllon
och barn man får höra sanningen om de är så så vill jag inte bo. Hos dig"

Messar igen, då jag fortfarande inte vet vart mitt barn är.

Får då svar via mobilsvar, där 3 lämnat ett meddelande:

"hej det är 3. Jag är ute, hos en kompis.
Jag ska sova över här. Kommer imorgon kväll. Hejdå"...

Skickar ett nytt sms (3 har inga kompisar som bor där)

" xx (hans namn för att förtydliga) Jag vill att DU talar om vart 3 är"

... har inte fått något svar ännu. Och idag är det söndag.

Men förstår att 3 är med sin syster på innebandycup.
Då jag ser att det kommit mail från hennes fröken, då det var fler barn som skulle på cup
och behövde gå tidigare från skolan i fredags..

En träning, som jag inte ens visste hon bedrev aktivt, utan som x tydligen påbörjat igen
på mina veckor, och fått 3 att ljuga om.
Då jag pausade träningen för henne, då hon bodde hos mig på heltid, och inte skulle träffa sin pappa.
- Då x plötsligt blev tränare för att få "access" till 3.

Messar x igen:
"Varför får du 3 att ljuga, om vart hon är?"

... han svarar inte.

Och det har han inte gjort på rätt länge, när jag messat.
Han skickar alltid barnen (tjejerna) att stå till svars för vart dom är/gör.
Framförallt om dom stannar hos honom. Vilket är varje dag.

Mvh en frustrera mamma// xx xx

Kommentarer

Postat av: Uhlrica

Publicerad 2013-04-17 12:44:12

Fy f-n vilken idiot!!!!!!!! Massa styrkekramar från mig till dig!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela