Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Socialtjänsten ringde

Publicerad 2013-04-24 17:32:35 i Socialtjänsten

Min kontakt på Socialtjänsten ringde, när jag satt på bussen.

Dom har bokat in 8 samtalstider med äldsta dotterns skola idag. Och ska göra detsamma med den yngstas.
1 samtal / vecka.

Med början i slutet av nästa vecka.

Varken X el hans advokat hade dykt upp på nämndens möte, i förra veckan.

Vilket är _mycket_ förvånande tycker både soc, jag & mina närmaste som är mest insatta i detta.

Men sån är han. Den där muppen.

Låtsas man inte om problemen så finns dom inte.

???

& så funkar det ju inte i den verkliga världen. Men han har ingen riktig verklighetsuppfattning den där. Alls!

Innehållen och samtalen Soc ska ha med tjejerna är inte för mig, vilket jag aldrig trott. Dvs vad som sägs får vara dom emellan.

Men jag skulle få lite uppdatering, på hur tjejerna förhåller sig till insatsen.

Det räcker bra!

Det gör det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela