Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Ett tag sen sist...

Publicerad 2013-08-07 09:40:00 i Barnen

Men det händer inte så mycket just nu.

Tjejerna kommer varannan torsdag och stannar till måndag morgon. Em bestämt men det är ingen som tar ngn notis om.

Dom verkar rätt ok trots allt. MEN det är som om dom leds i ett osynligt koppel.

X har ständig kontakt med dom. Och framförallt den yngsta.

Dom släpper inte sina mobilen en sekund. Och vaktar dom åt varann om dom ska duscha eller på toa.

Yngsta sonen har x ingen kontakt med under mina veckor -inte via mobilen iaf.

Möjligt att dom hörs ibland via online-spel dom spelar på datorn.

Vi har iallafall solat och badat dom dagarna vädret tillåtit. Och det har lyckligtvis varit dom flesta i år.

Dom har blivit sunt gyllene av solen med solblekt hår. Hos x åker dom aldrig och badar.

Mest för att x inte kan simma. Men det skulle han aldrig erkänna.

Han går (har jag sett) på botten och gör armtag.

Mupp!!!

Vilket gör att det är glasspromenad t centrum eller köpcentersutflykter dom tar sig för.
Om alls.

Hemma har dom fördragna gardiner -alltid!

Yngsta sonen kommer fredagar och stannar till nästkommande fredag.

Det funkar fint och han är glad när han kommer.

Killarna funkar även bra med varandra. Vilket gör mig varm i hjärtat.

Kommentarer

Postat av: Uhlrica

Publicerad 2013-08-07 22:18:43

Hoppas du snart har de på heltid: Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela