Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Kravbrev

Publicerad 2013-08-07 09:48:00 i Barnen

Dom fortsätter att komma.

1/2 barnbidraget borta.

Flerbarnstillägget borta.

Delar av bistadsbidraget borta.

Underhållsstöd retroaktivt på många månader, på 2 barn ska betalas.

Det är väl som det ska.

Bara det att i praktiken är det JAG som under år tillbaka köpt ALLT i klädväg såsom tennisskor, sommar/höst/vinter-jackor, skor, stövlar, pulkor, klippning, glasögon, sjukhusbesök, skridskor osv.

Och för att det INTE ska gå ut över barnen har jag utnyttjats. Som under så många år.

Kan ju inte säga t barnen att nu ska ni till x. Ta av dig vinterjackan.. Den är min.

-men x gör så!!!

Sonen hade på sig ett par kallingar fr x hushåll, när han kom hit.
Dom skulle tillbaka NU..

Sa t sonen, att vi kan tvätta dom först. Varpå han sa "nej, då blir pappa arg"..

Så det är kämpigt nu. Det var det innan, nu är det värre.

Så det blir mycket gråt och ångest när ingen ser....

Kommentarer

Postat av: Uhlrica

Publicerad 2013-08-07 22:15:38

FYYY så fel!!!! Så arg och ledsen för din och barnens skull.
Kram

Postat av: MF

Publicerad 2013-08-08 09:00:31

Han skulle verkligen behöva vård! Tvångsvård! Tvångströja!

Svar: Amen!
Mamman

Postat av: Minksy

Publicerad 2013-08-08 19:40:29

Så sjukt.
Så sjuk i huvudet. Amen.
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela