Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Tur man har koll

Publicerad 2013-08-26 18:26:00 i Advokaten

Fick "dagordningen" med vittnesspec och tider av min advokat på mailen.

X valda vittnen är inget att räds.

Men ett av mina vittnen saknas på pappret. Socialtjänsten.

Får en klump i magen.
Vill dom inte?
Kommer dom inte?

Ringer advokaten.
Han bläddrar och bläddrar.. Och efter vissa konstateranden inser även han att "nä, hon är inte med"...

-men jag ordnar det. Om du kontaktar Soc.

Det gör jag. Och straxt efter ringer han, och har fått med henne i vittneslistan oxå.

Bra. Jättebra. Nu känns det lugnare.

Imorgon ska vi träffas. Jag, advokaten och min kärlek..

Det drar ihop sig!!

Kommentarer

Postat av: uhlrica

Publicerad 2013-08-26 19:01:33

Vad bra att det gick att ordna så snabbt. Skönt att det snart är dags. Håller alla tummar och tår!!!!! Kram

Svar: Tack fina du...
Mamman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela