Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Here we go again

Publicerad 2013-12-16 17:48:00 i Allmänt

X har mailat. Jag  skickade det till min syster. Hon skriver detta:

"X skriver att tjejerna ska bo hos honom och att yngsta dottern får stöd av kuratorn i det.

Vet inte vad mer han vill, eller hur han tänker att det ska gå till. Men hävdar att äldsta dottern nu och snart yngsta dottern, får bestämma själva. Och då kommer de inte komma mer till dig- fattar jag det som att han menar."

 

***************

Jag känner mig maktlös. Detta kommer som ett brev på posten, efter all min strävan att få det så bra som möjligt.

Känns oxå att jag vill "konfrontera" Kuratorn, så hon får berätta om detta är sant eller ej. Så jag mailar henne:

"Fått mail av x (XX pappa) att yngsta dottern vill bo hos honom, och att du stödjer det.
Är det så? Och på vilka grunder isf?"
*********
Får svar ifrån henne nästa omg:
"Som du märkt under åren så försöker jag i egenskap av skolpersonal att
förhålla mig neutral  sådana här frågor. Jag har överhuvudtaget inte
pratat med honom på senaste tiden och har i samtalen med dotternhållit
samma linje, bl a utifrån det du och jag pratade om sist.
Hälsningar XX"
***
Det får vara bra så. Då vet jag. Hon sa även när jag pratade med henne för 1½ vecka sen, att hon inte haft ngn kontakt med honom på läääänge. Och att alla "runt omkring oss" hade hoppats på att det skulle vara över vid det här laget. Men så är det ju då inte... Såklart

Kommentarer

Postat av: Pyret

Publicerad 2013-12-17 14:22:12

Morr!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela