Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Mailat Socialtjänsten

Publicerad 2013-12-16 18:05:00 i Socialtjänsten

Med anledning av x mail, ang att döttrarna inte vill bo hos mig. Så mailar jag Socialtjänsten följande:
 
"Hej xx!
 
Vi har endast talats vid på telefon, då du tog "över" mig/oss efter xx/xx då dom slutade.
 
Du sa att det var ok att jag hörde av mig. Och här är jag nu (tyvärr)
 
Nu är cirkusen igång igen, och nu hävdar x (barnens pappa xx) att tjejerna inte vill bo hos mig -alls.
 
Utan hos honom. Och att kuratorn på skolan uppmuntrat dom till att "bo där dom trivs".. +
 
Han drar även in sonen xx. Att han fick välja att bo hos mig.
 
Men glömde tydligen varför.. att han fysiskt & psykiskt misshandlat honom i flera år.
 
Och att detta var en helt nödvändig åtgärd för x överlevnad. Och en son som han helt förkastat.. redan innan han fick sitt permanenta boende hos mig. Utan ngn som helst kontakt på snart 3 år (på samma sätt som han gjort med sina 2 äldre barn oxå).
 
Jag har genomgått en utdragen vårdnadstvist, där både ni på Socialtjänsten, och Familjerätten kommit fram till att x inte är lämplig som vårdnadshavare. Men rätten gick emot det, trots alla bevis... och hävdade att "barnen mår bäst av att ha båda sina föräldrar"..
 
Vilket jag köper i normala fall.
 
Detta är  dock allt annat än normalt. Alls!
 
Och jag känner att mina farhågor, om vad som komma skall, håller på att hända.
 
Finns det något alls jag kan göra? Känner mig än en gång oroad för mina döttrar.
 
Dom manipuleras till att vara x till viljes. Och vänds emot mig.
 
Jag har sett det så många ggr förut.
 
Men att inga "anspråk" på yngsta sonen finns... trots att x framställer mig som oduglig..
 
Mvh en ledsen xx xx"
 
***
 
Återstår att se om/vad hon svarar....

Kommentarer

Postat av: Pyret

Publicerad 2013-12-17 14:24:08

Många många varma kramar!!!

Postat av: CAr

Publicerad 2013-12-18 16:45:40

Att detta h-vete aldrig får ta slut för er, din lott i livet är så mycket tyngre än vad de flesta av oss andra behöver kämpa med.Skönt att läsa om dealen med din syster, att skala bort det som går. Kramar i decemberregnet som faller.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela