Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Min magkänsla stämde

Publicerad 2013-12-20 23:20:29 i Barnen

(Den gör oftast det).

Barnen skulle komma kl 17. 
Ingen sportaktivitet idag nämligen.

Sonen hämtade jag på fritids. Så han var redan "i hamn"..

17:45 har dom inte kommit. Messar x.
Får dumheter t svar. Att han messat mig om vad som "gäller"..

Att dom inte vill. Inte kommer.

Det blir viss mailväxling (försöker undvika det så mycket det går. Då det aldrig slutar väl)..

Men efter viss slagkraftig info, kommer dom. OCH han.

Hatar att ha honom just utanför min dörr.

Det blir tjafsigt. Döttrarna är färgade av honom och väldigt otrevliga.,

Sen att han står och mästrar... med öppen GYLF (!) -vilket jag inte drar mig för att påpeka..

(Haha, så nöjd)..

Dom fortsätter. Han går inte. Kallar mig "lilla gumman".. Och jag säger, "jag är inte din någonting"..

Slutar med att jag stänger dörren. 
Med dom utanför.
Då går han & tjejerna kommer in..

Det är förhållandevis lugnt.

Och vid 21 är det väääldigt lugnt.
Undrar om dom har nåt fuffens för sig i sitt rum.

-tittar in. Dom sover ;)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela