Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Polisen

Publicerad 2013-12-21 23:03:22 i Barnen

Nu på sen em är dom fortfarande inte tillbaka. 

Ringer således Polisen.

Får prata med kvinnlig polis. Hon tar min anmälan. Men känner sig osäker och pratar med en kollega.

Kommer tillbaka. Och säger att hon vill koppla mig till Ledningscentralen.

Vilket hon gör. 
Pratar med ytterligare en Polis -Moa. 

Hon har under tiden rådfrågat sin kollega där, som jobbat länge. 
Ang det här med att bryta Domstolsbeslut.

Hade jag haft enskild vårdnad & detta hänt, hade det varit ett Polisärende -Egenmäktighet med barn.

Men nu när vi har Delad vårdnad, är det Socialtjänstens bord. Därför bestämmer jag mig för att maila Socialtjänsten igen.

Han åker iväg med döttrarna på min vecka. Han låter dom ljuga för mig om var dom är och med vem. Och återkopplar inte till mig när jag messar -bara för att få visshet om vart mina barn är..

Samtidigt som han förbjudit mig att ens skicka ett sms till barnen under hans vecka.

Detta tär...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela