Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Familjerätten

Publicerad 2013-02-22 13:59:06 i Familjerätten

Familjerätten fick pausa sin utredning gällande vårdnad/boende/umgänge, när anmälan till Socialtjänsten kom från olika håll.

Men nu kommer utredningen återupptas. Och jag har fått kallelse i början av mars.

(Antar att hon kommer be om fortsatt uppskov, då det var sagt sista februari)

Min gissning är att FR & Soc kommer träffad nästa vecka.

Spännande.

Kan inte annat än hoppas att detta renderar i något lyckligt...

För alla -utom en..



Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-02-22 14:36:14

Om du skulle få ensam vårdnad, kommer ni bo kvar då? Svårt att stoppa barnen att dra hem till x när det är så nära.

Postat av: Jag

Publicerad 2013-02-23 10:39:56

@Malin -det får jag helt enkelt ta då.
Det är många instanser som kommer få "jobba"..

Vi hade ett par dagar i nov (låter ju som ett skämt) när x inte hörde av sig till yngsta dottern -eller någon annan.
Typ att han sagt till att han inte är tillgänglig..

Då hade vi total harmomi.
2 dagar på 1/2 år...

Jag hoppas att det kan vara en del i det hela.
Att "någon" (lag och ordning typ) säger till x vad som gäller.
Att han får rätta sig efter det som bestäms.

Ett alt kunde ju vara att dom inser hur hemsk han är. Och att/om han får umgänge endast. Att det sker med övervakning..

Då har han lixom något att följa. Gör han inte det, står umgänget på spel...

Samtidigt sa jag till soc att någon annan måste berätta om vad som gäller för barnen.

Dom är så invanda vid att det jag säger är skit, lögn och inget att ta notis om.
(fast det egentligen är tvärt om, men jag inte velat använda barnen som sändebud eller så, gällande min kamp mot x)

Så en sak i taget. Men tanken finns...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela