Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Utredningen klar

Publicerad 2013-02-26 20:36:11 i Socialtjänsten

Möte idag på Socialtjänsten kl 10.

X skulle också dit.

Jag kommer i tid. X inte där.
10:15 kommer receptionisten och säger att jag kan gå in.

Där är x.

Gillar den empatiska gesten från Soc, att slippa utsättas för x närvaro i onödan.

Dom har släppt in honom först.
Så vi slapp sitta/se/åka hiss eller nåt med varann..

Meningen med mötet var, att utredningen som Socialtjänsten gjort. Skulle light-presenteras.

Dom gick dock inte igenom utredningarna. Utan vi
fick med varsina exemplar med hem.

Ja, för det gäller 3 barn.
Och dom var på mellan 22-27 sidor... Per barn!!

Men vi fick höra summan av kardemumma lite.

Jag hade ju fått lite förhandsinfo om läget förra veckan.

Men inte x..

Man kan säga att dom samlat in uppgifter med stor spridning -dock uteslutit barnen denna ggn. Detta för att "skydda" dom.

Och uppgifterna som kommit in, är INTE till x fördel.

Nu återstår att se vad som händer.

För denna OTROLIGT omfattande utredningen lämnade inget åt slumpen.

Mycket jobb är nedlagt!
Mycket information har kommit fram.
Både bu & bä på oss båda.

Men att jag är ofelbar, det har jag aldrig låtit påskina.
.
.
.


Fortsättning följer.

Nästa steg är att Socialtjänsten ska delge Familjerätten utredningen.

En utredning som säger att barnen bör placerad hos mig.

(Låt mig le)

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-02-26 21:16:23

Med tanke på att ingen är felfri så lär det inte ligga dig i fatet.

Skönt att det verkar gå åt rätt håll!

Postat av: Minksy

Publicerad 2013-02-26 21:54:18

Som sagt, äntligen kom den, nu bär det vidare i rätt riktning!! Kram

Postat av: Uhlrica

Publicerad 2013-02-27 16:41:01

Nu är det äntligen på gång!!!! Och som sagt ingen är ofelbar!!! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela