Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Frågor och svar

Publicerad 2013-01-28 07:43:00 i Socialtjänsten

Ville liksom veta lite hur det går.
Och var allt står.
 
Varken mer eller mindre.
 
Om jag fick svar, fine.
Om inte, helt ok.
 
Jag fick svar:
 
Hej,
Jag har håller på och skriver på utredningarna.
Jag har inte pratat med familjerätten igen, men vad jag förstår så avvaktar de min utredning.
Jag ska prata ihop mig med min chef nästa vecka, vill att hen ska läsa det jag har och komma med synpunkter. Sen kommer jag med största sannolikhet att vilja ha ett möte med dig och x, innan allt blir helt klart.
Jag prioriterar er familj, så inget ligger och "väntar", utan är under arbete hela tiden.

Hör av dig om du undrar något mer!

MVH
XX
 
***
 
Det ska bli VÄLDIGT intressant att höra vad allt kommer rendera i.
Vad som blir sagt.
Bestämt.
Och vilka val som kommer bli gjorda pga situationen.
 
Just NU känner jag mig lite moloken, får en känsla av:
"aja baja. Gör om. Gör nytt. Gör rätt x"
 
-men det återstår att se.
 
Känns skönt att detta prioriteras.
För väntan på "domen" tär lika mycket som
verkligheten vi lever i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela