Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Kontakt med Socialtjänsten

Publicerad 2013-01-04 06:59:16 i Socialtjänsten

Det är två tjejer som jobbar med "oss".

En av dom har varit med rätt länge.
Hon är kanon.

Nu är hon på välförtjänst semester.
Men jag har lite kontakt med "den andra" nu..

& hon är också jättebra att ha att göra med.

Skickat lite efterfrågade grejer till dom.
Samt min "veckorapportering".

-16 (!) sidor sist...

Så ja, det är lite som händer i mitt cirkusartade liv.

Nåja.

Frågade henne om socialjouren hörts av. -efter döttrarnas anmälan.
(Socjouren sa att dom skulle det)

Och det hade dom (men till fel grupp)

Det stod som jag redogjort för.
Samt jourens egen reflektion.

"Jouren hade upplevt att flickorna bestämt gemensamt att dom skulle ringa.
Dom hade använt sig av samma ord. Jouren hade fått en känsla av att någon fanns i bakgrunden, som "hejade på"..

Nähääää???

-undra vad det kan vara för mupp, som gör sånt ???

Och: " Flickorna hade inte uttryckt någon rädsla, att komma hem till mamma igen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela