Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Sista mötet

Publicerad 2013-01-12 23:16:48 i Socialtjänsten

Med den externa Psykologen, som Socialtjänsten anlitat.

Det var dags att få svaret på alla tester & frågor jag gått igenom.

Nervöst, men spännande.

Träffade en fd fröken på vägen.
Trevligt. Hon har varit till stor hjälp under åren..

Får mina resultat i pappersform.
-Men dom tittar jag inte på, förrän efteråt.

Psykologen T går igenom det hela.

Det innehåller allt inkl hans egna slutsatser.

Tillsammans med den ena av "mina" kontakter på Socialtjänsten, som är med.
Fast hon har inget med utvärderingen att göra. Och är mest tyst.

Strålande analys. Känns som jag!
På gott och ärligt..

1 timma. Sen är vi klara.

Socialsekreteraren berättar att x kommit i receptionen.
Hon frågar mig om jag vill gå ut, bakvägen (!)..

(Härligt med förståelse)..

Det vill jag gärna!

Tackar för mig, och åker till jobbet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela