Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Beskedet

Publicerad 2013-06-07 21:55:00 i Tingsrätten

Tänkte bara på beskedet.
Men det lät ju dröja med sin ankomst.

Mailade min advokat, om att jag väntade om/när han fick protokollet.

Han ringde. Och lovade höra av sig såklart..

Timmarna gick. Lunchen kom. Inget mail.

Kom på att kika på domstol.se.
Och ser där att dom kan skicka ut dommar.

Ringer. Hon frågar om jag har målsnumret. Det har jag inte. Men personnummer funkar fint.

Inget i hennes dator. Kopplar mig t rätt enhet (3).

Och pratar med en trevlig kvinna. Hon mailar. Väntar.

Får hennes direktnr - om det inte kommer. Det kommer inget.

Ringer. En bokstav saknas i mailadressen.

Ping. Dokumentet i min inkorg.

DÅ kommer en pratsjuk kollega (!)..
Med kaffekopp & allt.
Allt jag vill är att läsa, men chitt-chattar med honom lite..
Sen drar jag en vit.. "Toa. Nu"..

Läser.
Och modet sjunker. Lägre. Till lågt.

"Skäl" (=slutkläm från Tingsrätten)

"Under rådande omständigheter bör så små förändringar som möjligt göras i barnens vardag. Därför anser tingsrätten inte att det är lämpligt att förordna på avvikande sätt under sommaren i tiden fram till huvudförhandlingen"

Dvs "hold" sätts på utredningen till Huvudförhandlingen.

Vi ska ha det som vi har det under sommaren...

Jag kunde inte vara kvar på jobbet.
Kände mig så ledsen.

Åkte hemåt.

Advokaten ringde när han mötat klart.
Och höll ett förklaringssamtal med mig i 30 minuter...(!)

Han sa att jag inte skulle vara ledsen..

När han var klar, kändes det lite enklare.

Men själen är sårad..
 

Kommentarer

Postat av: Minksy

Publicerad 2013-06-08 08:09:25

Jag kan ju tycka, att under rådande omständigheter borde det ske en förändring snarast.
Men det är säkert saker jag inte förstår mig på.

Bara de inte sätter hold för det är sommar o semester snart....

Stor kram
Finns alltid här vännen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela