Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Tänker mycket

Publicerad 2013-06-09 16:56:00 i Barnen

Men försöker undvika att prata om det för mycket.

Känns lite ensamt ibland. Att bära allt.

Tänker på mina barn.
Hur mycket jag älskar dom.
Hur mycket jag saknar dom som inte är här.

Fast dom talar om att jag är dum & orättvis. Att dom inte vill vara här. Inte vill bo här. Inte träffa mig.

Så älskar jag dom oändligt!

Jag vill tro att jag inte är helt värdelös som mamma. Visst jag gör fel och har många brister.

Men ingen kan ta ifrån mig kärleken till mina barn.

Inte ens denna snedvridna, oönskade sjuka tillvaron som vi lever i. Och har gjort ganska länge..

Så många tårar jag fällt. Varje dag utan mina döttrar gör så ont.

Deras sängar står orörda.. Inga hårlockar har legat spridda på deras kuddar på många månader.

Jag går in där ibland och sätter mig. Tittar på deras saker, pyssel, favoritgosedjur...

Och det gör så ont...

Saknar dom.
Saknar oss.

Saknar det normala.

Känner sådan saknad... Varje dag...

Men jag ger inte upp...
Hur skulle jag kunna det?
Det är ju mina barn...

Kommentarer

Postat av: Minks

Publicerad 2013-06-09 20:21:40

Det går knappt att sätta sig in i den känslan.

Hur det känns att "få skäll" av barn det vet jag. De menar det inte men säger det ändå, och orden svider.

Men, jag har honom i mitt hem ivf. Jag kan krama honom när han sover.

Stor kram till dig <3

Postat av: Uhlrica

Publicerad 2013-06-11 21:11:01

Det är inte dina flickor som säger de orden utan den hemska människan som står bakom.
Du är bästa mamman och klart att du inte ger upp. De kommer tillbaka till dig!!!!!
Massa kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela