Ensam(t)stående mamma

En ensamstående mamma på heltid. Men barnen på hel/halv & ingen tid.. Till min stora glädje OCH hjärtskärande sorg.. . Detta är min kamp för att få tillvaron att fungera. Mot mycket i allmänhet, men mot "The Devil in disguise" aka X-mannen, i synnerhet. Välkommen till denna mardröm, som är mitt/vårt liv just nu... och har varit alldeles, alldeles för länge.

Dottern ringer

Publicerad 2013-03-18 16:33:28 i Barnen

-det gör hon varje dag.
För att säga att hon går från fritids.
Oftast låter hon helt vanlig på rösten.

Och sen ringer hon, när hon kommit hem.
-Då låter det annorlunda.

Hon börjar med sitt mantra.

Nytt idag, hon pratar med lugn röst. Konstaterar att hon inte vill bo hos mig.

Jag säger att jag är väldigt ledsen för det. Och varför?

Hon svarar inte på det.
-vet kanske inte varför själv.

Hon lägger på.

Får sms från äldsta sonen:

"Wtf. Hon sa HEJ till mig, och stängde dörren tyst".

I vanliga fall fnyser hon bara åt honom och titulerar honom "den där" (dom orden kommer fr x)..

Blir verkligen jätteledsen av att höra hennes ord VARJE dag..

Antar att det är meningen..

Eller så är det kanske ny strategi?

Då "utåtagerande" hos mig uppmärkssammats i utredningarna?



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamman

Ensam är inte alltid stark. Men ibland har man inget val.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela